Ένας πολίτης από την Πιερία έπεσε θύμα απάτης χάνοντας από τον τραπεζικό του λογαριασμό 18.530 ευρώ. Όλα έγιναν με ένα… μήνυμα στο κινητό του (SMS).
Ο άτυχος πολίτης έλαβε ένα μήνυμα – SMS – στο κινητό του τηλέφωνο. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αποστολέας φαινόταν η τράπεζα, η οποία τον ενημέρωνε πως η χρεωστική του κάρτα έχει απενεργοποιηθεί. Η τράπεζα ζητούσε να ενεργοποιήσει την κάρτα εκ νέου. Για την ενεργοποίηση αυτή ζητούσε από το θύμα να χρησιμοποιήσει ένα link, το οποίο εμφανιζόταν στο μήνυμα. Πατώντας το οδηγήθηκε σε μία ιστοσελίδα, η οποία προσομοίαζε την ιστοσελίδα της τράπεζας. Εκεί του ζητούσαν να εισάγει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού του λογαριασμού (e-banking).
Έτσι, κατάφεραν να έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό του και μετέφεραν τέσσερα εμβάσματα, συνολικού χρηματικού ποσού 18.530 ευρώ, σε τραπεζικό λογαριασμό.
Αν λάβετε ένα τέτοιο μήνυμα
Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, η Αστυνομία συνιστά τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Σε περίπτωση που λάβουν παρόμοια ειδοποίηση είτε μέσω μηνύματος (sms) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), πρέπει να διαγράψουν το μήνυμα και σε καμία περίπτωση να μην «πατάνε» πάνω στον υπερσύνδεσμο (link).
Οι τράπεζες
Οι τράπεζες ποτέ δεν στέλνουν μηνύματα (sms) στο κινητό τηλέφωνο ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (emails) των πελατών τους, ζητώντας τους προσωπικά στοιχεία, όπως να εισάγουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού τους λογαριασμού.