Η νέα σχολική χρονιά μόλις άρχισε και σίγουρα οι περισσότεροι γονείς προβληματίζονται για το πώς θα καταφέρουν να επαναφέρουν, μετά τις διακοπές, τα παιδιά τους στο σχολικό πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις.
Ακολουθούν κάποια tips που βοηθούν στη συγκέντρωση των μαθητών, ώστε να μη διαρκεί το διάβασμα πολλές ώρες. Όπως θα διαπιστώσετε βέβαια, πολλά από αυτά τα tips βοηθούν κάθε άνθρωπο όταν έχει να διεκπεραιώσει μία εργασία και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί.
1. Η μελέτη να γίνεται κάθε μέρα την ίδια ώρα
Είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε συμφωνία με το παιδί. Μπορεί ακόμη και το ίδιο να επιλέξει τι θέλει να κάνει μόλις γυρίσει στο σπίτι και τι ώρα θα αρχίσει το διάβασμα. Εννοείται πως αν επιλέξει να διαβάζει αργά οφείλουμε να του εξηγήσουμε και να κατανοήσει πως δε θα μπορεί να αποδώσει και θα ταλαιπωρείται, αφού θα είναι κουρασμένο.
2. Οργανωμένο, τακτοποιημένο γραφείο, χωρίς περιττά πράγματα
Το γραφείο του παιδιού πρέπει να είναι καθαρό και οργανωμένο, ακόμη καλύτερα σχεδόν άδειο. Πάνω μπορεί να έχει ένα στυλό, μολύβι, σβήστρα και ξύστρα. Βέβαια είναι ακόμη καλύτερα να υπάρχουν δύο ξυμένα μολύβια, γιατί, όπως θα έχετε διαπιστώσει κάποιοι γονείς, πολλά παιδιά βρίσκουν ως δικαιολογία το ξύσιμο του μολυβιού για να καθυστερήσουν ή να διακόψουν το διάβασμα. Επίσης καλό είναι να υπάρχει και ένα ποτήρι νερό για να μην υπάρχει ούτε αυτή η διακοπή στη μελέτη του.
3. Φωτιστικό γραφείου στη σωστή πλευρά
Το φωτιστικό του γραφείου βοηθάει να συγκεντρωθώ στο έγγραφο που έχω μπροστά μου. Το τοποθετούμε κοντά στο βιβλίο ή τετράδιο. Επίσης, αν είμαι δεξιόχειρας το φως το τοποθετώ στα αριστερά, ώστε να μην κάνει σκιά την ώρα που γράφω και για τον ίδιο λόγο αν ε΄μια αριστερόχειρας τοποθετώ το φωτιστικό στη δεξιά πλευρά.
4. Το παιδί πρώτα βγάζει όλα τα βιβλία και τα τετράδια της επόμενης ημέρας
Έχοντας το πρόγραμμα του σχολείου κολλημένο στο γραφείο, μπροστά του, το πρώτο που κάνει το παιδί είναι να βγάλει όλα τα βιβλία και τα τετράδια της επόμενης ημέρας. Ακόμη και αυτά που δεν έχει να κάνει κάποια εργασία πρέπει να τα βγάλει. Έπειτα επιλέγει από ποιο μάθημα θα αρχίσει τη μελέτη του.
5. Δε σηκώνεται ούτε για νερό
Έχοντας το ποτήρι με το νερό δίπλα του θα αποφύγουμε αυτή τη συχνή δικαιολογία κάποιων παιδιών. Βέβαια αν ο όγκος των μαθημάτων είναι μεγάλος ή το παιδί μας είναι αργό στη μελέτη μπορούμε να ορίσουμε κάποιο διάλειμμα το οποίο θα δούμε αμέσως μετά πώς μπορεί να οργανωθεί.
6. Το ξυπνητήρι
Βάζουμε το ξυπνητήρι να χτυπήσει μετά από μία ώρα και ζητάμε από το παιδί να κάνει όσα και όπως μπορεί μέχρι να χτυπήσει το ξυπνητήρι. Στη μία ώρα βλέπουμε τι έχει κάνει το παιδί και ο κάθε γονέας μπορεί να καταλάβει, για το δικό του παιδί , αν ήταν συγκεντρωμένο και αν πραγματικά προσπάθησε να εκμεταλλευτεί αυτή τη μία ώρα. Το ξυπνητήρι μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως «ώρα για διάλειμμα». Με τον καιρό θα καταφέρει να έχει τελειώσει όλα του τα μαθήματα σε αυτή τη μία ώρα ή στην ώρα που έχετε ορίσει να χτυπήσει το ξυπνητήρι. Να επισημάνουμε πως δεν αναφερόμαστε στα παιδιά που έχουν Διάσπαση Προσοχής, Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία, εκεί η μία ώρα ίσως αλλάζει.
7. Τελειώνει όλα τα μαθήματα όπως και ό,τι μπορεί και ρωτάει τις απορίες του στο τέλος
Είναι ένας τρόπος για να αποφύγουμε τη χρονοτριβή, αλλά και για να ανεβάσουμε την αυτοπεποίθηση του παιδιού. Κάνει όλα του τα μαθήματα όπως μπορεί, προσπαθεί και στο τέλος βλέπετε μαζί τις απορίες του.
8. Επιβραβεύουμε το παιδί, για την προσπάθειά του, με θετικές φράσεις
Είναι πολύ σημαντικό να φροντίσουμε το παιδί να κατανοήσει πως αρκεί η προσπάθεια. Φράσεις όπως «Μπράβο, συνέχισε», «Πολύ καλή προσπάθεια», «Όλοι κάνουμε λάθη, το θέμα είναι ότι προσπάθησες».
9. Ελέγχουμε το παιδί
Στο τέλος ελέγχουμε τι έκανε το παιδί. Βέβαια ο έλεγχος δεν πρέπει να γίνεται νιώθοντας το παιδί πως είμαστε οι μπαμπούλες, αλλά να του εξηγήσουμε και να συνειδητοποιήσει πως το στηρίζουμε, το καταλαβαίνουμε και απλά θέλουμε να εξελιχθεί μέσα από αυτόν τον έλεγχο.
10. Δε διορθώνουμε τα πάντα
Δε διορθώνουμε όλα του τα λάθη, αλλά αυτά που έχει ήδη μάθει από τη δασκάλα / τον δάσκαλό του, π.χ. στα ορθογραφικά λάθη διορθώνουμε μόνο αυτά που έχει ήδη μάθει και του εξηγούμε πως δε διορθώνουμε τα πάντα, γιατί είναι κάποια που δεν έχουν μάθει και θα του τα μάθει ο δάσκαλος / η δασκάλα του.
Είναι πάρα πολύ σηματικό να υπάρχει μία οργάνωση στη μελέτη του παιδιού. Μπορεί στην αρχή να «ταλαιπωρηθείτε» να το καταφέρετε αλλά μετά η καθημερινότητα όλων θα είναι πιο εύκολη. Αν συγκεντρωθεί και τελειώσει τα μαθήματα του, φτιάχνει μόνο του την τσάντα του και μπορεί να επιλέξει να κάνει ό,τι θέλει.
Τέλος προσωπικά πιστεύω πως καλός μαθητής είναι αυτός που είναι συνεπής και προσπαθεί. Θα ήταν πολύ καλό να περάσουμε στο παιδί χωρίς άγχος πως αρκεί να είναι συνεπής, κάνοντας όλες του τις εργασίες και να προσπαθεί.
Δείτε το video:
Σας φαίνεται χρήσιμο κάποιο από αυτά τα tips; Εσείς έχετε κάποια tips με τα οποία βοηθάτε να συγκεντρωθεί το παιδί σας ή εσείς οι ίδιοι και θέλετε να το μοιραστείτε μαζί μας, ώστε να βοηθηθούμε όλοι μας;
Φανή Συντάκη
MY INFO:
Youtube: https://www.youtube.com/user/fanouko
Facebook: https://www.facebook.com/fanisintaki/
Instagram: https://www.instagram.com/fanisintaki/